Sidor

torsdag 20 januari 2011

Jag..

..är verkligen inte nåt fan av tyg och plast blommor. Men på vissa ställen är det praktiskt. Och visst är dom mycket finare och verklighets trogna nu än för 10-15 års sedan. I inredningsbutiken jag jobba tidigare hade vi fina växter och blommor av all de slag. För mig är det förknippat med 80 talet och tidiga 90 talet. Då var det dessutom så poppis med torkade blommor. Usch då!! Man skulle torka allt. Rosor upp och ner. Sen stora rosetter i rött, rosa och lila runt om. Kommer Ni ihåg? Överallt hängde det eller var i krukor och annat. Och dammade. Nä fy då. Inget jag skulle ta in i huset idag kan jag säga.

Men tyg blommor har jag faktiskt på några ställen och jag tycker det är helt ok. Bara inte för mycket.
I badrummet..höga gröna växter. Så inte grannen ser in för mycket. Ska föresten sätta en plast jag köpt på nedre rad. Så grannen absolut Inte ser in.
Röda hortensier på verandan. Här är för kallt under vinter för annat än konstgjorda blommor. Men till våren blir det naturligtvis röda pelagonier igen..i svarta krukor. Så fint. Rosmarin plantan är iallafall äkta. Den trivs perfekt här sommar som vinter.


2 kommentarer:

  1. Skrattar igenkännande åt de torkade blommorna, vet att jag hade hur många torkade rosbuketter som helst ovanpå ett skåp!! Hur mycket damm samlade de inte??
    Har också några oäkta växter men idag ser de hur äkta som helst ut.
    Maria G

    SvaraRadera
  2. Ja det var verkligen poppis ett tag. Tur att "modet" ändrar sig..!!

    SvaraRadera