Sidor

söndag 23 januari 2011

Söndag..

..eftermiddag. Kollar NI på handbollen?? Det gör INTE jag. Inget sport intresserad.Stora grabben och min man är, men nix..
Vi har hunnit med mycket idag. Handlat mat. Perfekt på en söndag. Lungt och skönt. Varit på tippen, kastat granen. Och dammsugit och tvättat bilen. Guud såå kul !!! Ett nödvändigt ont. Det är ju som sagt bra när vi är två vuxna som kan fixa sånt man inte hunnit under veckan. Jag är ju inte sån som själv fixar den stora bilen när mannen är på resa. Men nu var den riktigt smutsig. Grusig och smutsig.
Sen fixa min man..som mestadels ordnar maten till helgen..en super duper god fläskfilé gryta med smördegs bakat lock. Och själv klart sallad till.
Den var sååå good!! Mamma mia. Svamp, skogs kantareller och gorgonzola m.m.Han hade kunnat vara kock. Vår Edvin säger alltid att han kan väl söka till "halv åtta hos mig". Skulle vunnit lätt..tror vi...

Vi ses snart igen.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar