Sidor

måndag 21 februari 2011

Tja ba tjena--

..på Er. Denna vecka skulle jag igentligen varit på resa med menieres föreningen. Men jag tackade nej i sista sekund. Varför? Jag orkar inte helt enkelt. Under flera dagar sitta med andra som har sjukdomen och prata om just detta elände. Jag har precis återhämtat mig från då jag var så dålig i julas. Känner att jag måste få kraft och tänka på annat. Så därför blir det ingen resa för mig denna gång.

Idag var det kallt här på morgonen. Nästan 15 minus. Brrr. Men ska väl inte klaga. Tänker på er stackare som har bra mycket kallare uppåt landet. Då vill man inte gå ut i första taget.

Måste ta en lite paus för nu måste jag ta min medicin. Känner mig yr och nu börjar det i örat..helt utan förvarning. Suck.

Jag är tillbaka. Som tur är blir jag inte liggande nu. Brukar märka att medicinen tar bort anfallet ganska snabbt. Som tur är. Men just nu sitter jag och är lite halv snurrig här. Många tror att kritaller i örat är samma som menieres sjukdom som jag har. Men Nej helt olika. Jag har för mycket vätska i vänster inneröra som trycker på. Vatten, kristaller, 2 skilda saker. men det sitter i öronen, det är rätt.

Till nåt helt annat..jag har hittat absolut den finaste blogg som jag nånsin sett. Fantastiska foton och enormt vackra inrednings detaljer. Gå in och besök caisa k. Jag är helt såld.

Önskar jag kunde ta så fina bilder. Men...jag har bara en liten kamera från Exilm eller min mobil och tar bilder med. Inget avancerat. Därför är det extra kul när någon går in för att ta så fina fina bilder som caisa k. En njutning för ögat. Min stora son däremot här en riktig fin system kamera med olika objektiv. Han är riktig duktig på fotografering.



Bild från hennes blogg.



Bild från min blogg. Taget från min mobil. Tar väl ganska så bra bilder trots allt...


...jaja det får duga. Nu får jag fortsätta att göra det jag håller på med.

Hej






2 kommentarer:

  1. Hej!
    Det är verkligen skillnad på väder och väder i Sverige. När ni har -15 hos er lovar jag att jag skulle frysa mer än vad jag gör här när det är -25. Det är en fuktigare kyla hos er som går in under kläderna på ett annat sätt. Går inte att komma undan på samma sätt tycker jag.
    Jag har redan caisa.k i min favoritlista förresten. Helt underbar blogg, håller med dej!
    Trevlig kväll!
    Helen

    SvaraRadera
  2. Hej Helen. Säkert. Olika skillnad på grader med luftfuktighet också. Men uj vad jag fryser lätt. Går i skinntofflor och lägger över mig plädar. Fast vi ändå har ganska varmt. Golv värme i alla rum och vi brassar på ordentligt. Spis som brinner under kalla dagar.
    Ja visst är den underbar caisa k. Min favvis f.o.m. nu. Men man ska komma ihåg. Det är en foto blogg. Olika typer av bloggar har många av oss. Mycket kort men inte så mycket text kanske. Men passar mig perfekt.
    Kram Eva

    SvaraRadera