Sidor

onsdag 24 oktober 2012

Såg..

..ni Hollywood fruar igår. Kan inte låta bli tycka till om det. Varför hade Margareta med sig bandspelaren för? Vad det nödvändigt att peka ut nån i detta fall Gunilla som hennes inspirations källa. Det klart som sjutton hon blev sårad och ledsen när 3 vuxna damer ger sig på henne. Det skulle väl jag oxå blivit. Vad det nödvändigt. Vuxen mobbing. Det är verkligen aldrig rätt att mobba någon vare sig man är liten eller stor. Visst tycker man hon är halvt galen ibland. Det är ju så tv filmar henne. Men hon gör allt för sin dotter och sin gamla mamma. Hon vill ju bara väl. Även om hennes ord och tankar utåt sett ofta blir helt tokiga. Så visst kan man tycka hon är udda!! Och det är vi många som är. Men att de 3 andra kvinnor mobbar ut henne framför tv kamerorna är fruktansvärt. Jag har all förståelse att hon blir sårad. Inte lätt att vara ensam och inte få stöd från nån. Och absolut hel sjukt av Margareta att spela upp denna låt som var tillägnad mest till Gunilla. Taskigt. Ren och skär mobbing. Usch för Margareta. Mobbing är Aldrig okey.
Nåt helt annat nu. Snart sjukgymnastik.
Tavla min älskade Paris är på plats med belysning vilket jag tycker är trevligt. Här kan jag precis se var vi gått på vilka gator och gränder. Älskar Paris. Vi får väl ta nån weekend resa senare eller efter jul. Nu valde mannen att åka med Edvin till Turkiet. Och dom har så mysigt. Soligt idag ringde han och sa förrut. Skönt för killarna.💙

12 kommentarer:

  1. Håller med dig där! Känner också att det var vuxenmobbing! Även om jag tycker att hon är speciell och attackerar många själv på olika sätt så var det fult gjort! Av henne att ta med en bandspelare. Fult också av tv 3 också som filmade allt så här. Bra att du tog upp detta för detta med vuxenmobbingen har vuxit i media tycker jag. Och man ska inte uppmuntra det.kram Fina du!

    SvaraRadera
  2. Det tråkigaste är väl att tv visar sånt skräp?! De kunde ju klippa bort...

    Jättefin tavla :)

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Jag håller med dig!! Vuxenmobbing på hög nivå. Gunilla är en väldigt speciell människa som faller på eget grepp. Att spela upp låten på det viset var dåligt och gav en fadd smak i munnen.... men TV3 tycker nog det blev bra tv!

    Och tavlan är jättefin!

    SvaraRadera
  4. Den tavlan är så fin! Vart har du köpt bordet som den står på?

    Mvh Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ett gammalt fult ek faner bord jag målat. Så smidigt. Och alldeles...super billigt.
      Kram på dig Linda

      Radera
  5. Jag har inte sett programmet, men tycker absolut inte om mobbing hur knäpp hon än må vara!
    Tavlan gjorde sig riktigt bra där!
    Kram helena

    SvaraRadera
  6. Jag har inte följt det alls förutom dom två senast avsnitten och jag kan bara se att det är ett hemskt program. Jag håller med mobbing och tyvärr inte bara där utan det följer vidare i tidningar och massa andra ställen. Sorgligt :-(

    Men din tavla var mycket fin tycker jag :-)

    Kram Linda

    SvaraRadera
  7. Såg precis avsnittet av Hollywoodfruar, riktigt riktigt dålig stil... Sååå dåligt av Margareta att göra den låten och sedan spela upp den där. Riktigt dåligt beteende av allihopa. Jag tycker visserligen Gunilla är utflippad men man ska inte mobba någon så. Grrrrrr
    Nu till tavlan :) Riktigt snyggt förstås, jag gillar belysta tavlor.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Hej du härliga tjej:)
    Har plöjt i din blogg nu och dånar över allt fint!
    Småler med när jag ser många likheter i smak och prylar,så kul=)
    Ses på Instagram och här:))

    Kramar
    Adela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej bruden. Är det sant?!?... Får gå igenom din blogg mer o kolla.
      Kram på dig Adela

      Radera
  9. Mobbing är alltid fel! Kram till dig!

    SvaraRadera